Вправи, що спрямовані на розрядку гніву й агресії у дитини
Жахливо-чудовий малюнок
Дитині пропонується намалювати «жахливий малюнок», після цього малюнок передається психологу і той робить з нього «прекрасний» і передає знову дитині. Так малюнок проходить кілька кіл. На якомусь етапі, можна помінятися і вже дитина буде робити з «жахливого» чудовий малюнок.
Вибиваємо пил
Дитині видається «подушка», яку вона повинна ретельно бити руками вибиваючи з неї пил.
Дитячий футбол
Замість м'яча - подушка. Гравці розбиваються на дві команди. Кількість гравців від 2-х осіб. Суддя - обов'язково дорослий. Грати можна руками і ногами, подушку можна штовхати, кидати, віднімати. Головна мета - забити в ворота гол
«Крик»
Дитина робить глибокий вдих, прикриває обличчя подушкою і починає кричати. Повторити крик кілька разів, поки не настане відчуття спустошення
Це так само успішно виконується зі стаканчиком або мішечком, які «призначені» для криків.
Дитина повинна взяти стаканчик або мішечок і прокричати в них все що накопичилося
«Малюємо почуття»
Дитина малює емоцію, що підходить під її настрій кольором. Це можуть бути «каляки-маляки», лінії або цілі картини. Після виконання малюнка, дитині пропонується зробити з малюнком все що хочеться. Зазвичай, діти хочуть його або порвати, або викинути
Реагування на гнів через рух
Попросіть дитину встати в довільну позу (або сісти). Потім попросіть подумати про ту ситуацію (людину), яка викликає у неї найбільше почуття гніву. Попросіть її зосередитися на своїх відчуттях і відзначити, в яких частинах тіла вони найбільш сильні. Потім попросіть її встати (якщо вона сиділа), і нехай робить рухи таким чином, щоб максимально виразити ті почуття, які вона відчуває. При цьому не потрібно контролювати свої рухи, важливо висловити свої почуття.
Обговоріть з дитиною: чи легко було виконувати вправи; в чому вона відчувала труднощі; що вона відчувала під час виконання вправ; чи змінився її стан після виконання вправ.
Листи гніву.
Попросіть дитину подумати про ту людину, яка викликає у неї гнів (або про ситуації). Попросіть написати лист (описати ситуацію). Важливо щоб дитина повністю висловила свою агресію, те, що вона переживає. Після цього запитайте її, що їй хочеться зробити з ним: розірвати, зім'яти, викинути, спалити, прив'язати до ниточки повітряної кулі і т.д. Важливо не пропонувати варіанти, а почути її бажання. Обговорити з дитиною цю вправу.
"Хто більше?"
На підлозі розставляються маленькі пластмасові іграшки. Психолог і дитина по черзі кидають м'яч так, щоб він збив якомога більше іграшок. Перемагає той, кому вдається збити за один раз більшу кількість іграшок.
«Сніжки»
Для гри заздалегідь готуються «сніжки» - кульки з вати, зовні змащені клеєм і висушені. Ведучому і дитині потрібно якомога більше разів потрапити один в одного за умови, що кожен отримує рівну кількість «сніжок».
Для сніжок можуть підійти зім'яті аркуші паперу, які «готуються» разом з дитиною.